Saturday, May 21, 2011

BiLa PuRNaMa MeNGaMBaNG

Lirik: Saari Amri
Lagu: Iraas Irma

Berkat dari kesungguhan
Terbentuklah kejayaan

Ku merasa oh nikmatnya

Bersyukur tak terhingga

Dengan pemberiannya

Hidup aku sekarang ceria


Dahulu aku tewas
Tiada siapa peduli
Dan yang memedihkanku
Insan yang ku sayang pun berlalu
Hilang semua rasa benci
Melangit ku di puji
Menjelma semua saudara
Walau dulu penah sengketa
Kini ke depan bertanya berita
Begitulah kehidupan
Bak purnama mengambang
Memuja bila terang
Hilang bila dilindungi awan
Tak siapa lagi memandang
Dahulu ku tersisih sendiri
Tanpa oh kekasih
Kini tak terbilang menjelma
Tidak tergoyang keimanan ini sayang
Walau selautan kasih
yang engkau janjikan kepadaku itu
tidak ikhlas
Inginku ketepikan
rasa cinta pada seseorang
Kerna bimbang hilangnya setia
bila mana hidup aku sudah tidak lagi ceria
Yang lebih utama
terus membuktikan
kukuh kedudukan
usung kejayaan

p/s: Bila purnama mengambang..menceritakan fenomena yang acap kali berulang dalam hidup ini.. rasenye ramai yang pernah melaluinya...lagu nie merupakan salah satu lagu yg menaikkan semangat aku untuk terus berusaha melangkah ke depan tanpa menoleh lagi ke belakang. Sekali kaki melangkah, aku takkan berpatah. Kisah silam hanya menjadi sejarah n kenangan yang peling indah untuk di kenang.

Hari ini kita berjuang demi sebuah penghidupan dengan penuh pengharapan agar hari esok bakal mendatang bersama harapan dan tinggalkan lah hari semalam telah menjadi sejarah silam...

No comments: