Saturday, July 19, 2014

MH17 dan Angka



Ada orang bertanya tentang angka-angka dengan kejadian MH17;


“MH17 Penerbangan pertama : 17/7/1997 Penerbangan terakhir : 17/7/2014 Tahun 2014 tolak tahun 1997 : 17 tahun. Ditembak Oleh SA 17 Missile. Kenapa dgn angka 17 ? Something Allah nak bagitahu . Subuh 2 rakaat Zohor 4 rakaat Asar 4 rakaat Maghrib 3 rakaat Isyak 4 rakaat =17 rakaat..”


Jawapannya:


“Salah! Jika kamu jamak solat sebab musafir, jadi 11 rakaat sahaja, jika bulan puasa korang ikut imam tarawih, 25 rakaaat tak campur witir, so dah jadi 28 rakkaat, jika ikut 20 rakaat, dah jadi 37 rakaat.”


Eh? Sekejap!, tapi siapa cakap Allah nak bagitahu bilangan rakaat melalui peritiwa nahas kapal terbang yang mengorbankan kesemua 298 orang termasuk 15 anak kapal yang menaiki pesawat tersebut?!


Ini sudah masuk katagori berdusta atas nama Allah! Sedangkan berdusta atas nama Nabi pun masuk neraka, apatah lagi jika berdusta atas nama Allah, Astarfirullahalazim..


Saudara, bab bilangan rakaat solat sudah diterangkan secara tersirat dalam al quran dan secara tersurat dalam hadis. Sudah lama Sunni dan Syiah berbeza pendapat bab rakaat solat, dan berjuta ummat islam sudah mati dengan bilangan rakkat yang diyakini tapi baru hari ni korang dakwa Allah nak bagitahu bilangan Rakaat? Apakah?


Setakat nak buat teori Islamik dengan kaitkan nombor, semua orang bodoh boleh buat . Otak yang ada tu lebih baik fikir makna makna dalam Al quran dan kaitkan dengan diri sendri yang banyak dosa atau cari jalan penyelesaian kepada ummat Islam yang lemah kerana tidak bersatu. Itu yang terbaik. Aduhai..


Diulang, berdusta atas nama Nabi pun masuk neraka, apatah lagi jika berdusta atas nama Allah, bertaubatlah kepada sesiapa yang sudah share teori mengarut ni!


Idea Asal: Hamka (Kereta Mayat)

No comments: