Friday, May 23, 2014

P.A.N.D.A.


Orang minta komen pasal panda juga, ya?!

Erm..Boleh.

Panda itu comel.

Pembawa panda itu tak comel langsung perangainya. Kasihan rakyat jelata yang comel-comel belaka ini dibuli macam panda dikurung dalam zoo GST dan pelbagai kandang kenaikan. Menteri-mentara makin comel bulat-bulat perutnya. Harapnya comel dari sumber halalan toyyiban.

Manusia yang berjaga malam berlaman sosial, bermain games, berchit-chat dengan lelaki perempuan bukan mahram, bergayut sampai pagi sehingga matanya menjadi mata panda di siang hari. Semua ini tak comel. Dia ingat comel sangat lah tu mengutamakan hak nafsunya melebihi hak Allah iaitu tahajjud malam.

Panda comel itu ‘panda diplomasi’. Jadi, seandainya dua individu bergaduh, hubungan tengah tegang, hantarlah binatang-binatang comel seperti kucing dan siamang diplomasi untuk menjernihkan keadaan. Ayah dan ibu bergaduh, hadiahkanlah kura-kura comel untuk menggembirakan mereka.

Wanita dan mekap serta maskara bersama kanta lekap warna-warni mengingatkan pada panda comel. Panda comel sebab solekan hitam di keliling matanya. Wanita comel dengan mekap seluruh mukanya. Andai dibuang solekan pada mata, panda hilanglah identitinya. Wanita dibuang mekap dan lense, seperti panda yang sedang tercengang-cengang hilang arah tujuan. Mereka tak tahu, lelaki suka yang natural look.

Majulah panda untuk negara.



Kata Orang Kelate;

"Panda-panda mung lah tanggung doso sendiri. Jangey sapa aku tipah mung 25 juta kali."

Sekian, senyum..=)

No comments: