Monday, January 27, 2014

Isu Kalimah Allah: Provokasi Kristian Atau Konspirasi Munafik?!




Gambar kain rentang di atas dikatakan diambil oleh seorang wartawan BERNAMA di Penang dan dihantar kepada group whatapss. Sebelum anda mula beremosi, sila baca apa yang Allah peringatkan kepada kita bilamana menerima berita sebegini;

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."


(Al-Hujuraat: 6)



Kita tidak tahu kesahihan berita ini dan jangan cepat menuding jari dan berdemonstrasi. Mari kita imbas kembali beberapa peristiwa untuk iktibar kita;

1) Lupakah kita provokasi Abdullah ibn Saba’ yang menyebabkan umat Islam berperang sesama sendiri hanya selepas 28 Tahun kewafatan Baginda S.A.W?

2) Ingat September 11 ciptaan Amerika sendiri yg lalu menuding jari ke pengganas lalu digunakan sebagai alasan untuk menyerang Afghanistan?

3) Ingatkah kita kepala babi dibalut bendera PAS yang dibuang ke dalam surau?

4) Lupakah kita George Bush menuduh Iraq memiliki senjata pemusnah lalu digunakannya sebagai alasan utk menghancurkan Iraq, namun sehingga kita tiada senjata dijumpai walaupun Saddam Hussein telah mati digantung?

5) Lupakah kita Saidatina Aesyah, isteri Nabi S.A.W dituduh berzina dengan seorang Sahabat oleh perbuatan keji Abdullah ibn Ubay ibn Salul?


Banyak lagi peristiwa yang sepatutnya menjadi iktibar.. Mengecewakan apabila setelah gambar ini dihantar ke dalam whatapss group yang terdiri dari orang penting dan berilmu tinggi tentang Islam mula beremosi... Andai kita ada bukti nyata dan jelas bahasa memang benar Kristian atau pihak Pemerintah Pulau Pinang yang lakukan, ‘Intuisiku’ juga akan membantah kerana sengaja melanggar perintah mahkamah dan memprovokasi keharmonian di Malaysia. Apapun, selidik dulu dan jangan beremosi lebih-lebih tak bertempat...

Wallahualam.




p/s: Teringat kata-kata Ustaz Pahrol Muhammad Juoi mengenai tentang boikot...



“Boikot kita bermusim dan focal..bila datang sesuatu berita atau perkara yang membabitkan agama islam, kita cepat melenting dan bertindak dengan tidakan yang lebih mendatangkan kebukuran..Namun, bila surut, semangat terus luntur dan kembali kepada hidup yang biasa..

memang boikot bermusim..seharusnya boikot kita berterusan, tapi bukan bermakna berterusan mengadakn demostrasi, menjerit-pekik, saling tuduh-menuduh...apa yg perlu kita lakukankan adalah terus-menerus memboikot CARA HIDUP mereka (hedoisme)..kembali kepada ISLAM YANG SEBENAR..Islam yang syumul, kembali kepada AL-QURAN DAN SUNNAH Nabi Muhammad (sollawahualaihiwassalam)..itulah sebaik-sebaik boikot..boikot biarlah chronic, jangan acute saja!!!!”

No comments: