Wednesday, January 01, 2014

Orang Kaya Bersyukur Vs Orang Kaya Kufur


Orang kaya yang ingkarkan perintah Allah, adalah munasabah mengikut hintungan logik akal, mungkin kerana merasakan bahawa mereka telah memiliki segalanya di dunia ini lantas kesenangan itu telah melupakan mereka dengan kehidupan seterusnya selepas mati.

Tetapi bila orang miskin juga ingkar kepada Allah, mudah cakap, di dunia pun mereka hina, di akhirat apatah lagi.

Intuisiku terfikir fenomena ini menjelang hari 1 Januari 2014, hari permulaan Brunei menguatkuasakan perlaksanaan hukum Allah yang dinamakan hudud di negara mereka.

Sultan Brunei adalah antara individu yang tersenarai di kalangan 10 makluk Allah yang terkaya di atas muka bumi ini, akhirnya akur dengan perintah Allah. Alangkah malangnya, makhluk Allah dari kategori penerima BR1M pula menjadi penyokong pemimpin yang menolak hukum Allah.

Intuisi sebak memikirkan realiti ini…




p/s: Tahniah Peserta TURUN.. Walaupun kerajaan tidak berganjak, terus berdegil enggan tunduk menurunkan harga barang.. namun anda berjaya menurunkan artis-artis dari pentas Konsert Ambang 2014. Untuk pertama kalinya dalam sejarah. Setidak-tidaknya selamàt juga Malaysia satu malam dari pesta mengundang bala' ALLAH. Syukur.

No comments: